Jak nejvíce vydělat na málo navštěvovaném webu – pro starší a pokročilé

Pan Fazole napsal hezký článek o tom, jak vydělat na ANGLICKY psaných webech, které nemají velký traffic, tedy na ně nelze použít adsense, ale zato mají PR4+. Mám k tomu tři poznámky:
1) jednak je to skutečně určeno pro anglicky a okrajově německy psané weby, o linky na českých webech nemá z cizinců téměř nikdo zájem, pan Fazole vysvětlil v diskusi pod svým článkem proč (i když jsem shodou okolností našel 2 zájemce o “středoevropské” odkazy, s jedním jsem se nakonec dohodl.)
2) výdělky pana Fazole jsou velmi pěkný side income, je ale férové zmínit, že výroba jeho několikaset contentových webů (copywriter, webmaster, hosting, doména) ho stála dost peněz, takže je to skutečně spíš o pokrývání nákladů, investice do budoucna (pár let starý web o real estate zaměřený na určitou oblast má velkou cenu, v případě business projektu pro danou oblast stačí web předělat, doplnit více informaci, … a boost ve vyhledávačích bude velmi výrazný).
3) Text-link-ads je nejméně výhodný nástroj pro prodej textových odkazů v případě, že máte málo webů, jde vám primárně o výši výdělku a jste tomu ochotni věnovat 5-10 minut svého času denně.

Jak tedy výši výdělku maximalizovat? V říjnu 2006 jsem provedl pokus. Vzal jsem jeden svůj anglický web s malou návštěvností (do 50-100 UIP denně, na adsense nevydělal skoro nic), ale s vysokým pagerankem (PR6) a stářím (3 roky). Cílem bylo zjistit, kolik lze z toho webu vytřískat během jednoho měsíce, s tím, že se tomu budu trochu věnovat. Vybral jsem si tržiště se zpětnými odkazy na serveru Digitalpoint a každý den věnoval cca 5 minut tomu, že jsem odesílal svoji předpřipravenou nabídku (copy&paste) na relevantní poptávací inzeráty (relevantní na poptávaný pagerank, topic a pro mě přijatelnou cenu), případně vyřizoval objednávky. Většinou jsem odeslal 1 až 3 nabídky denně, konverze byla kolem 30 procent. Podotýkám, že jsem ani jednou nenapsal vlastní nabídkový inzerát, jen jsem reagoval na poptávky. Snažil jsem se získat co nejvíc peněz během října, takže jsem ceník vymyslel tak, aby bylo pro zákazníky výhodné předplatit si linky na delší období – kvartál, půlrok nebo celý rok. V zásadě jsem měl dva typy klientů – individuální webmastery (často Indy, Rakušany a Brity), kteří šli po ceně a platili bud měsíčně nebo si maximálně předplatili na kvartál a pak “konzultanty”, kteří pracovali s budgetem klienta a předpláceli na půl roku až rok, ty jsem měl nejraději. Za říjen jsem nakonec vydělal asi 1070 dolarů, s tím že většinu tvoří předplatné, zároveň mi ale chodí cca 60-80 dolarů jako měsíční platby od klientů, kteří chtěli platit měsíčně a stále platí. Platby probíhaly výhradně přes PayPal.

Shrnutí – manuální prodej linků přes tržiště typu Digitalpoint (nebo třeba Sitepoint) je vhodný, pokud máte anglicky psaný web, s PR minimálně 5 (lze prodat i PR4, ale ceny jsou na úrovni 1-5 USD/link/měsíc, takže to se nevyplatí a je lepší použít textlinkads, který nabízí více peněz). Nejlepší je mít web zaměřen na: webmaster/seo, travel, real estate, health/fitness, cars, home/furtniture, education/languages, pets a arcades. V poslední době je zájem i o PR zápisky na (anglicky psaných) blozích po vzoru payperpost.

Cena (prodejní, tedy ta za kterou nakupuje odkaz zákazník) zpětného odkazu na Digitalpointu je zpravidla o dost nižší než u textlinkads, nicméně zisk je přinejmenším stejný nebo vyšší, neboť textlinkads si bere z prodejní ceny 50procentní provizi. Další velkou výhodou je předplatné (jisté peníze dopředu) a hlavně možnost 100 procentního vytížení serveru (já jsem si stanovil limit max 20 zpětných odkazů na 1 web, což je na hranici toho, kdy se už pagerank dost rozmělňuje), nemusíte tedy pasivně čekat na zakazníky jako u textlinkads, ale aktivně reagujete na potávky.

Není to určitě oblast, kterou bych si zvolil jako core business, není to ani nic kreativního, je to rizikové (s pádem pageranku padá prodejní komodita), nicméně je to celkem snadný způsob jak si přivydělat a myslím, že letos to naškáluju na příjem 5-10 tisíc USD (za celý rok).

16 thoughts on “Jak nejvíce vydělat na málo navštěvovaném webu – pro starší a pokročilé

  1. Díky za dobrý tip, Fandore. Vždycky se mi zdálo, že jsou v těch diskusích samé pochybné nabídky. Ale to jsem se asi díval právě jen na nabídky a ne na poptávky jako ty.

  2. Jojo, proto jsem udelal ten pokus, zajimalo me, jestli to bude fungovat a jestli to ma smysl. Funguje to a smysl to ma (resp. jak pro koho, ale pro mne je 1k USD porad dost penez :)

  3. Za kolik se tak dá orientačne prodat odkaz ze stránek s PR6? Web je částečně zaměřen na SEO.

  4. Zalezi, za 15 USD / mesic se bude prodavat odkaz velmi dobre, horni hranice je tak 20 USD. Ale lidi na Digital Point jsou zmlsani, indove nabizi pofiderni PR7 linky uz od 25 USD …

    Zalezi ale na nekolika aspektech, obecne plati, ze cim je web starsi, tim lepsi (musi to jit overit pres web archive).

  5. Brooks zřejmě bude výborný programátor, ale špatný obchodník, což je častá (a pochopitelná) kombinace. Je škoda, když nadějné projekty zanikají jen proto, že se k nim nenajde i dravý obchodník.

  6. Ceska koncovka neni zase takova prekazka. Znam cloveka, ktery nyni vydelava dokonce na ceske subdomene s PR6 200USD+ mesicne via text-links-ads.com

  7. Podle mych zkusenosti neni se subdomenami v zasade problem (byt je lepsi mit subdomeny na generickych domenach ne na .cz). Kamarad prodava pres textlinkads odkazy na subdomene, navic v .cz tld a mesicne mu to hodi 200+ USD … (web je v anglictine).

  8. Pingback: Hydrocodone.
  9. Ahoj, kdyz zaskrtnu u registrace stranky na text-links-ads.com, ze chci zobrazovat reklamu na vsech strankach, ale mam jen subdomenu – porusuji nejaky pravidla? Nikde jsem na jejich webu nic o subdomenach nenasel. Dik

  10. to:Jirka

    ja mam niekolko pod webov na jednej domene a kazdu som pridal zvlast ako samostatny web a slape to…

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>