Doménové trampoty pana účetního

Mám děsně hodného pana účetního. Než jsem odjel do fat campu, přinesl jsem mu papírovou krabici z Ikei plnou pueblího bordelu účetnictví – aby mi z toho udělal dépéháčko; myslel jsem, že mě vyhodí, ale jen naznačil, že bych to měl příště kapánek roztřídit.

Při každé návštěvě pokecáme; no a protože ví (a z faktur vidí), že sem tam koupím nebo prodám nějakou doménku, tak měl při dnešní návštěvě speciální dotaz. Jeho účetní firma vlastní dvojznakovou doménu, velmi pěknou variantu. Již před několika lety za ni nabídla jedna pražská architektonická kancelář 200 tisíc korun (podotýkám, že to byla první nabídka a ze strany zájemce). Nakonec to nějak nevyšlo. Tentokrát přišla další poptávka – bez nabídkové ceny, ale od velké stavební firmy (1mld+ roční obrat). Pan účetní se ptal, za kolik ji bouchnout. Vzhledem k první poptávce tuší, že nějaká tržní cena tam je. Chtěl si nechat doménu někde ohodnotit (stylem dejte nám 1500czk a na základě idiotského vzorečku typu UIP/day*pocet_znaku_v_domene*hustota_ahydova_ohanbi*3,14 spočítaj nějaký drhausnumero).

Pan účetní se tedy zeptal, co jim má napsat. Má rada zněla – napiště jim půl milionu – vzhledem k tomu, že se jedná o koncového a SOLVENTNÍHO zájemce. V nejhorším případě se naserou, pravděpodobně ale částku buď akceptují nebo bude prostor pro snižování ceny až ke vzájemnému kompromisu.

Shodou okolností se mi letos stalo něco podobného (několikrát, ale Miton na výše popsanou taktiku bohužel neskočil :). Objevila se poptávka na řekněme středně atraktivní doménu s nabídkovou cenou 150.000czk od prosperující internetové firmy (doména rozhodně nepatřila mezi špeky v mém portfoliu). Drze jsem odepsal, že doména je k mání za 500.000czk. Zájemce odepsal, že je to dost peněz, ale že se nedá nic dělat. Během týdne byl deal uzavřený a doména zaplacená. Vyplývá z toho, že drzostí jsem vydělal o 350 tisíc víc (doménu bych jinak prodal i za nabídnutých 150.000 czk). Myslím, že pěkným zakončením příběhu je fakt, že onu doménu jsem koupil asi 6 měsíců před prodejem na aftermarketu (klasický cold call) za 16 tisíc korun (tolik si původní majitelka řekla, protože potřebovala novou ledničku :).

Jak reagujete na nabídky odkupu domén vy (a tebe, ahyde, se neptám)?

27 thoughts on “Doménové trampoty pana účetního

  1. Cold call se to jmenuje kvůli té ledničce, co z toho prodeje vznikla 🙂

  2. No, ja reagujem tak, že im ju nepredám, keďže stále chcú len domény, ktoré mi sypú dosť peňazí a cena za ktorú chcú doménu sa mi nepáči. A keď im poviem čiastku ktorá by kompenzovala straty pri predaju tak sa zasmejú s idú ďalej 😀

  3. Fandore, mám také dvoupísmenkovou doménu a někdo mi za ni cold mailem nabídl 50 litrů, resp. začal na 40ti a já na 80ti, a nad 50k se mu nechce. Vzhledem k tomu že ledničku mám, ale potřebuju něčím jezdit tak jsem si říkal že tak 70k by bylo dobrých.
    Mohl bys nějakým odhadem stanovit její tržní cenu, jestli třeba nejsem o řád vedle? Kolik bys za to chtěl?

  4. Teda sledovat Ahyda s Fandorem to je lepší než čumět na televizi. Dva teplí bratři se předhánějí za kolik prodávají nehmotný majetek 😀 ale Ahyde alespoň napíše o jaké domény se jedná, to Fandor na svoje techtle mechtle raději uvalí informační embargo a já se dozvim akorát hovinko. To je jako když mi mladá řekne že mi chtěla něco důležitýho říct a když se jí zeptám co, odpoví že radši nic, že je to blbost a ať na to zapomenu. Tak kdo je ten vrah?

    PS: vrah = o jakou doménu jde?

  5. Zajdu sem jen občas, ale co tady nevidim… 😀 Domény za půl mega… nikdy jsem se o to moc nezajímal, ale teď jsem začal číst pár blogů domainerů a docela sranda.

  6. Rabbit:
    Neni prece podstatne o jakou domenu se jedna, je to obecna rada, stejny obchod se stejnou domenou uz nikdo nikdy delat nebude.

  7. S drzostí nejdál dojdeš – tak to prostě v životě chodí. Mám podobnou zkušenost. Jezdím často tlumočit do zahraničí a kolikrát člověk zažije velmi úsměvné příběhy, kdy se našinec v zahraničí chová jako buran a myslí si, že za peníze si koupí všechno. V takovém případě bývám i já drzý a nestydím se říci si o peníze. Nedávno jsem byl v Paříži s klientem, který měl velkou oblibu v Armagnacu. Popíjeli jsme ročník 1902, kde cena jednoho panáka činí přes 4 000 Kč. Když se mě klient zeptal kolik ho budou mé služby stát, řekl jsem si za dva dny tlumočení o 40 000 Kč + diety. Zákazník se sice poněkud pozastavil nad výší faktury, ale když jsem mu s ledovým klidem odpověděl – “Co to pro Vás je, nějakých 10 panáků koňaku, které vypijeme za večer”, tak se rozesmál a povídá: “To máte pravdu, jsou to v podstatě nutné transakční náklady”. A fakturu bez mrknutí oka proplatil.

  8. Mě jen vždycky pobaví jak místo toho aby někdo napsal, zavolal jsem napíše cold call, nebo někdo je výkonným managerem zásob, ale přitom dělá skladníka .-)

  9. zavolat X cold call ma rozdilny vyznam, pokud znas cesky preklad cold call, sem s nim (ale aby nezabral celou vetu).

  10. Nabídka kořenovi 🙂 To, že máš zpracovanou nějakou metodu, kterou následně použiješ pro přesvědčení na věci nic memění. Je to prostě nevyžádaná asertivní nabídka.

  11. Zdravím všechny,
    mám několik domén a rád bych je prodal. Poradil by mi někdo nějaky způsob jak je co nejlépe prodat a kde?
    Díky moc

  12. mám několik domén a rád bych je prodal. Poradil by mi někdo nějaky způsob jak je co nejlépe prodat a kde?

    Zkus počkat až ti nějaký internetový zlatokop zavolá respektive cold calluje a pak stačí říct ano 😀

  13. to jo, urcite dobra moznost. Ale nemusel bych se taky dockat. Jaka je sance, ze mi vubec nekdo zavola…

  14. Ahoj Fandore. Tvůj Blog čtu rád. Před nedávnemjsem se rozhodl, že si začnu psát svůj vlastní (v úplně jiném oboru než jsou domény) alek když už teda budu investova své peníze do registrace domény, chtěl bych vědět jakým způsobem se dá cena domény odhadnout. Vím, že je to základ Tvého Know-how, ale aspoň hrubý nástin… (jedná se o oblast Cad, stavitelství a architektury)

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *