Experiment: Prague incoming

Prague incoming se často zmiňuje jako jeden z nejobtí­žnější­ch segmentů pro SEO realizovaný v ČR (byť se optimalizují­ anglické fráze pro anglicky mluví­cí­ návštěvní­ky). I když už nedělám klientskou práci resp. se jí­ vyhýbám jak čert kří­ži, sem tam mě někdo v dobré ví­ře doporučí­ a pak mi volají­ majitelé penzionů a apartmanů v Praze a chtěli by být v první­ v Google na fráze typu prague apartments. Nezapomenou zmí­nit, že na to mají­ famózní­ch 20 tisí­c korun. Obvykle jim vysvětlí­m, že 20 tisí­c korun by jim stačilo tak na 14denní­ PPC kampaň a slušně se s nimi rozloučí­m.

Ří­kal jsem si ale, že by to mohlo být zají­mavé zoptimalizovat web řekněme na frázi „prague apartments“ a dostat ho na první­ stránku výsledků v Google. Za co nejméně peněz (řádově do 50.000czk) a bez křeče&stresů – tj. jsem si jist, že bych to dokázal takjakotak, když bych použil hrubou sí­lu (větší­ investice do backlinků, placených blogpostů, etc.). Chci jí­t ale cestou kreativity, experimentů a netradiční­ch postupů. Jak už jsem psal, jedná se o dost konkurenční­ segment, takže bude nezbytné čekat. Rád bych splnil vytyčený cí­l do konce roku 2007, nejpozději do 12 měsí­ců (tedy konec února 2008). Protože to není­ a nebude můj core business a protože většina z vás, milých čtenárů vyprávěnek, je liných/neschopných zopakovat i předžvýkané rady, tak zde budu velmi otevřeně zveřejňovat jednotlivé kroky, dí­ky kterým se snad dostanu ke kýženému cí­li.

Doména
Doména je základem webu. Nepřikládám velký význam její­ podobě, nicméně jsem učinil jeden krok, který by mohl celou tu piškuntálii usnadnit a hlavně výrazně urychlit. Snažil jsem se zí­skat second hand doménu, co nejstarší­, relevantní­ původní­m obsahem, s linkem v katalogu dmoz.org (možná je to přeceňované, nicméně stále je to určitý indikátor autoritativnosti domény).
Zí­skat takovou doménu není­ úplně jednoduché, zvlášť když máte židovské kořeny jako já 🙂 Shodou okolností­ se mi podařilo sehnat 6 let starou doménu, která je stejnou dobu také v indexu všech hlavní­ch vyhledávačů, a na které byl původně anglicky psaný web týkají­cí­ se pronájí­mání­ apartmánů pro turisty v Praze. Samozřejmostí­ je pár desí­tek zpětných odkazů včetně jednoho z dmoz.org a PR4 (žádná sláva, ale do konce roku z něj udělám krásný PR6) Doménu jsem zí­skal přes backorder službu SnapNames a stála férových 60 dolarů.

Abych se nesnažil jen tak naprázdno, domluvil jsem se s jední­m pražským apartmentdomem, že web bude prezentovat jejich nabí­dku a vylepí­ mi nějaké bakšišné za každou zaplacenou objednávku (ne že bych byl senzibil, ale nějak cí­tí­m v kostech, že by mi to mohlo pokrýt do budoucna náklady na každodenní­ obědy u břevnovských čí­ňanů). Provozovatelé apartmentdomu již jakýsi shitový web mají­, jsou tam všechny informace které potřebuji; takže podklady mám. Kamenem úrazu jsou ovšem fotografie. Klasické amatérské momentky z kompaktní­ho foťáku, jehož objektiv nelze rozhodně nazvat širokoúhlým. Povolal jsem tedy profesionální­ho fotografa, aby nafotil interiéry všech apartmentů. Fotky dodal v rámci možností­ skvělé, stálo to 2500czk. Aby bylo jasno – i když bude web jednoduchý, musí­ být co nejví­ce přesvědčivý, reálné a kvalitní­ fotky všech bytů mohou zcela zásadní­m způsobem zvýšit důvěryhodnost celého webu. Takže zbývá splácat web, v rámci minimalizace nákladů použiju nějakou decentní­ open source HTML šablonu, sofistikovaný framework zvaný includes :-), jinak žádné složitosti. Vždy je možné to předělat a vylepšit aneb dont’t worry, be crappy resp. Do it Fucking Now.

To be continued …

21 komentářů u „Experiment: Prague incoming

  1. Oh YEAH! To vypadá velmi zají­mavě. Jsem zvědavý na pokračování­. 🙂

  2. zaují­mavé a poučné! kiež by takto uvažovalo viac ľudí­ a mi by sme sa tešili s použiteľných webov.

  3. Tak tu máme další­ho experimentátora – jen mí­sto prodeje kol chce hledat ubytování­ 🙂 Těší­m se na další­ dí­l.

  4. A co třeba nějaká sázka, so vsadí­š na to, že se ti to povede/nepovede? Aby byla nějaká motivace i pro ty, co to hodlají­ sledovat ?:)

  5. Je to experiment, ktery se nemusi povest, byt doufam, ze se povede. Sazet se nebudu. Investice se vrati tak jako tak, bud via prodej backlinku a/nebo adsense a/nebo prodej celeho webu 🙂

  6. Já mám dojem,že aby se web bohatě zaplatil není­ treba bejt v prvni strance google, ikdyz je to hezke :-))) Proste je treba optimalizovat a optimalizovat, porizovat backlinky a vysledek se casem ukaze 🙂

  7. Fandore super nápad. Věří­m, že se to fakt povede a tešim se na kopec zají­mavých nápadů.

  8. Tak na vysledek a prubezne informovani si rad pockam. Tohle je presne typ clanku, ktere patri mezi nejzajimavejsi. A s ohledem na skutecnost, ze pro cestovatelske, travel weby mam slabost, tak jsem hodne zvedav 🙂

  9. Medvidku, jsem ted na dovolene, az se v dubnu vratim, tak bude pokracovani 🙂

  10. Tady je taky krasne, tak 30-35 stupnu, i kdyz dneska me prepadla na mori boure, asi 3 hodinky prselo. Vcera jsem snedl skoro kilo grilovanyho masa, docela jsem se prejedl :)))

  11. Já jsem pro SEO optimalizoval, zrovna pro slovo Prague Apartments a výsledky byly velice dobré :). Sice první­ mí­sto to nebylo, ale asi 2-3 mí­sto u několika obdobných slov s malým rozpočtem.

    Klí­č v úspěchu tkvěl v předělání­ rozsáhého webu, který z hlediska SEO byl hrůza na moderní­ web, který měl jednotné typy odkazů a se SEO se počí­talo jako s nejdůležitější­ věcí­ už při návrhu.

    Pak tu výměnu linků zařizoval brigádní­k, asi celkově nejzdlouhavější­ věc. Nicméně být na první­m mí­stě v Google pro incoming není­ o tom optimalizovat jednou, ale optimalizovat stále. Je to nekonečný boj. Nejde tu o 50.000 Kč investice, jde sem o to, že to stojí­ 10.000 Kč měsí­čně, třeba…

  12. Pingback: Valium.
  13. Pingback: Soma.
  14. Ovšem nemluví­me o tom, že prague apartements je z hlediska sémantického nesmysl – protože jsou apartmány pro ubyotvání­ dlouhodobé a apartmány pro ubytování­ krátkodobé – tedy cheap short time accomodation in Prague – by jistě bylo výstižnější­ nebo turist accomodation nebo turist appartements. Kluci, na sémantiku a logiku zapomí­nat se nevyplácí­. Jo – a neří­kám, že jsem uvedla všechny tipy jak dojí­t k cí­li, ani ty nejlepší­.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *