Bezpochyby nejvýznamější český affiliate program, který provozuje online cestovka Invia, má nové podmínky (platné od pondělí 5. března). V zásadě jde o to, že se snížila cena za proklik na polovinu (bylo 2-3Kč, bude 1-1,5Kč) a místo jednorázových 300czk za každý prodaný zájezd bude odměna vyplácena ve výši 1 procenta z ceny zájezdu, za jeden prodaný zájezdy je možné získat provizi ve výši maximálně 3 procent z ceny zájezdu (včetně kliků). Vypadá to výhodně, ale zase tak výhodné to není, protože se prodávají spíše levné zájezdy než ty drahé (stejně tak jako se prodá daleko více fábii než eskových mercedesů).
Počítejte se mnou. Nyní je podle mých zkušeností a zkušeností některých významných affiliate partnerů Invie průměrna provize za prodaný zájezd cca 700 až 1300 czk (1300 je maximální částka při proklicích za 2 koruny a z větších affiláků ji dosahuje málokdo, protože když se dělá affil invie „profesionálně“, na jeden prodaný zájezd stačí cca 200-300 kliků). Já jsem si to zařídil tak, že mám dva typy webů – jeden co realizuje konverze (velmi úzce tématicky zaměřené weby s kvalitní call-to-action optimalizací) a druhý, co realizuje hodně kliků (hodně necíleného trafficu, téměř nulová konverze). Takže nyní jsem na krásných 1200 czk za prodaný zájezd. Vzhledem k tomu, že se nyní zaměřuji spíše na levnější zájezdy, je možné, že některé prodeje jsou pro Invii na hranici rentability. Takže nejspíš i proto zavedla nové podmínky.
Pokud vezmu průměrnou cenu prodaného zájezdu (pro dva) z mých affil webů 20.000 CZK, tak získám provizi max 600czk, což je polovina částky, kterou průměrně vydělávám teď. Pokud by byla průměrná cena prodaného zájezdu 30.000czk, bude maximální provize 900 Kč. Pokud bude cena zájezdu 60.000czk, maximální výše provize potom bude 1800 Kč. V posledním uvedném případě se tedy stává inviácký affil s novými podmínkami výhodnějším než je tomu nyní. Jenže 60k za zájezd utratí buď čtyřčlenná rodina za lepší dovolenou v Řecku nebo Egyptě nebo 2 lidé za nějakou dražší exotiku typu Karibik nebo Brazílie. Nejvíce zájezdů se ale prodá do Egypta, Chorvartska, Řecka a Tuniska (řazeno podle abecedy, protože nemám po ruce přesná čísla), tedy do těch levnějších destinací.
Krok Invie chápu, nezazlívám jim to, stávající podmínky jsou skutečně velkorysé (nicméně já jsem se docela namslal a co třeba takový Yuhů). Nedávno jsem viděl jeden britský affil na ubytování v prázdninových chatkách po celé UK, za jeden prodaný zájezd nabízí provizi 7,5 GBP, tedy asi 320 CZK, za kliky nic. Takže se zdá, že affil Invie bude pořád patřit mezi ty nejlepší v ČR, nicméně může být výhodné zkusit i přímý prodej inzerce cestovkám nebo třeba národním turistickým centrálám, pokud na to ovšem máte nějaký solidní a dobře cílený traffic.
Takze jsi Fandore zodpovedny za ty zhorsene podminky, protoze jim posilas spoustu traficu, ktery nekonvertuje?:-) A jeste se k tomu tady priznas?:-)
To, ze jim to nekonvertuje je dusledek jejich spatne usability/accessability. Meli by dat 100 litru ejčvan a nechat si vypracovat analyzy :-)))
Petře jestli se nepletu tak voni asi dali 100 litru h1 – http://www.h1.cz/reference, dokonce jsem si pak vsiml nekolika kosmetickych uprav :).
Johne, řekl bych, že Fandor pouze optimalizoval pro jejich podmínky (kombinované CPC/CPA).
No vona si INVIA nechala od h1 vypracovat analýzu 🙂 – http://www.h1.cz/reference.
Jenže vona samotná analýza asi moc nepomůže, přestože se pak objevila na webu fůra věcí, které konverzi nejspíše zvýšily …
Nevim proc, ale affiliate mi v ceskych podminkach nikdy neprisel prilis vynosny. Leda, ze by clovek mel hodne specializovany web a slusnou navstevnost.
To jsem si take myslel nez jsem to vyzkousel. Je to velmi vynosne a v porovnani se zahranicnimi affily az ostudne snadne diky Ivovi a jeho vyhledavaci 🙂
Affil Invie pouzivam (zatim) tez, prumerne jsem za prodany zajezd utrzil neco mezi 950 az 1000 korun. Po zavedeni novych podminek to vidim na propad na cenu nekam tesne pod 600 korun za jeden zajezd.
Zajimave pusobi pak text ve kterem byla tato zmena zverejnena – novymi pravidly vsichni vydelaji vice (a jako priklad je uvaden zajezd na ktery pojede osm osob – kolik % tvori zajezdy s peti a vice osobami???), pricemz pravy opak bude pravdou.
Nemaj prgače. Každej, kdo má pět pohromadě, ví, co se svým příšerným webem udělat, na to není potřeba dělat analýzy. A analýzy jsou k ničemu, když nejsou programátoři.
Vis Yuhu, v tom to neni. Nemyslim, ze nema Invia prachy, jen ma ponekud zvlastni firemni politiku. Jeden dobry fulltime prog lze poridit rekneme do 50k mesicne (myslim vcetne odvodu). Jasny, je to 600k rocne, ale Invii by se to jiste vyplatilo. Prijdou na to sami, uvidis 🙂
Tak mi takových dobrých fulltime programátorů sežeň, Fandore, deset. Dám za ně dvojnásobek toho, co píšeš a ještě zbude deset procent na provizi od tebe. Jenomže fulltime programátoři na trhu prostě nejsou.
IMHO by měli zrušit platbu za proklik docela a zvýšit procentuální provize, aby motivovali affiláky.
A zároveň tak zrušili desítky nesmyslných Invia bannerů všude-možně
Ale byly to slušné ceny za prodaný zájezd..
Hej, mohli by kľudne zrušiť platbu za kliky, nech zvýšia za predaný zájazd 😉
Dobrý den
Vytvoril ste celkom zaujimave stranky
Chcel by som sa opytat ci disponujete statistikami predanych zajazdov do jednotlivych destinacii. Pripadne aj o cenovej strukture a pocte prepravenych klientov.
Nemam ziadnu firmu len by ma to zaujimalo
Dakujem za odpoved miso