Jak nejví­ce vydělat na málo navštěvovaném webu – pro starší­ a pokročilé

Pan Fazole napsal hezký článek o tom, jak vydělat na ANGLICKY psaných webech, které nemají­ velký traffic, tedy na ně nelze použí­t adsense, ale zato mají­ PR4+. Mám k tomu tři poznámky:
1) jednak je to skutečně určeno pro anglicky a okrajově německy psané weby, o linky na českých webech nemá z cizinců téměř nikdo zájem, pan Fazole vysvětlil v diskusi pod svým článkem proč (i když jsem shodou okolností­ našel 2 zájemce o „středoevropské“ odkazy, s jední­m jsem se nakonec dohodl.)
2) výdělky pana Fazole jsou velmi pěkný side income, je ale férové zmí­nit, že výroba jeho několikaset contentových webů (copywriter, webmaster, hosting, doména) ho stála dost peněz, takže je to skutečně spí­š o pokrývání­ nákladů, investice do budoucna (pár let starý web o real estate zaměřený na určitou oblast má velkou cenu, v pří­padě business projektu pro danou oblast stačí­ web předělat, doplnit ví­ce informaci, … a boost ve vyhledávačí­ch bude velmi výrazný).
3) Text-link-ads je nejméně výhodný nástroj pro prodej textových odkazů v pří­padě, že máte málo webů, jde vám primárně o výši výdělku a jste tomu ochotni věnovat 5-10 minut svého času denně.

Jak tedy výši výdělku maximalizovat? V ří­jnu 2006 jsem provedl pokus. Vzal jsem jeden svůj anglický web s malou návštěvností­ (do 50-100 UIP denně, na adsense nevydělal skoro nic), ale s vysokým pagerankem (PR6) a stáří­m (3 roky). Cí­lem bylo zjistit, kolik lze z toho webu vytří­skat během jednoho měsí­ce, s tí­m, že se tomu budu trochu věnovat. Vybral jsem si tržiště se zpětnými odkazy na serveru Digitalpoint a každý den věnoval cca 5 minut tomu, že jsem odesí­lal svoji předpřipravenou nabí­dku (copy&paste) na relevantní­ poptávací­ inzeráty (relevantní­ na poptávaný pagerank, topic a pro mě přijatelnou cenu), pří­padně vyřizoval objednávky. Většinou jsem odeslal 1 až 3 nabí­dky denně, konverze byla kolem 30 procent. Podotýkám, že jsem ani jednou nenapsal vlastní­ nabí­dkový inzerát, jen jsem reagoval na poptávky. Snažil jsem se zí­skat co nejví­c peněz během ří­jna, takže jsem cení­k vymyslel tak, aby bylo pro zákazní­ky výhodné předplatit si linky na delší­ období­ – kvartál, půlrok nebo celý rok. V zásadě jsem měl dva typy klientů – individuální­ webmastery (často Indy, Rakušany a Brity), kteří­ šli po ceně a platili bud měsí­čně nebo si maximálně předplatili na kvartál a pak „konzultanty“, kteří­ pracovali s budgetem klienta a předpláceli na půl roku až rok, ty jsem měl nejraději. Za ří­jen jsem nakonec vydělal asi 1070 dolarů, s tí­m že většinu tvoří­ předplatné, zároveň mi ale chodí­ cca 60-80 dolarů jako měsí­ční­ platby od klientů, kteří­ chtěli platit měsí­čně a stále platí­. Platby probí­haly výhradně přes PayPal.

Shrnutí­ – manuální­ prodej linků přes tržiště typu Digitalpoint (nebo třeba Sitepoint) je vhodný, pokud máte anglicky psaný web, s PR minimálně 5 (lze prodat i PR4, ale ceny jsou na úrovni 1-5 USD/link/měsí­c, takže to se nevyplatí­ a je lepší­ použí­t textlinkads, který nabí­zí­ ví­ce peněz). Nejlepší­ je mí­t web zaměřen na: webmaster/seo, travel, real estate, health/fitness, cars, home/furtniture, education/languages, pets a arcades. V poslední­ době je zájem i o PR zápisky na (anglicky psaných) blozí­ch po vzoru payperpost.

Cena (prodejní­, tedy ta za kterou nakupuje odkaz zákazní­k) zpětného odkazu na Digitalpointu je zpravidla o dost nižší­ než u textlinkads, nicméně zisk je přinejmenší­m stejný nebo vyšší­, neboť textlinkads si bere z prodejní­ ceny 50procentní­ provizi. Další­ velkou výhodou je předplatné (jisté pení­ze dopředu) a hlavně možnost 100 procentní­ho vytí­žení­ serveru (já jsem si stanovil limit max 20 zpětných odkazů na 1 web, což je na hranici toho, kdy se už pagerank dost rozmělňuje), nemusí­te tedy pasivně čekat na zakazní­ky jako u textlinkads, ale aktivně reagujete na potávky.

Není­ to určitě oblast, kterou bych si zvolil jako core business, není­ to ani nic kreativní­ho, je to rizikové (s pádem pageranku padá prodejní­ komodita), nicméně je to celkem snadný způsob jak si přivydělat a myslí­m, že letos to naškáluju na pří­jem 5-10 tisí­c USD (za celý rok).

16 komentářů u „Jak nejví­ce vydělat na málo navštěvovaném webu – pro starší­ a pokročilé

  1. Dí­ky za dobrý tip, Fandore. Vždycky se mi zdálo, že jsou v těch diskusí­ch samé pochybné nabí­dky. Ale to jsem se asi dí­val právě jen na nabí­dky a ne na poptávky jako ty.

  2. Jojo, proto jsem udelal ten pokus, zajimalo me, jestli to bude fungovat a jestli to ma smysl. Funguje to a smysl to ma (resp. jak pro koho, ale pro mne je 1k USD porad dost penez 🙂

  3. Za kolik se tak dá orientačne prodat odkaz ze stránek s PR6? Web je částečně zaměřen na SEO.

  4. Zalezi, za 15 USD / mesic se bude prodavat odkaz velmi dobre, horni hranice je tak 20 USD. Ale lidi na Digital Point jsou zmlsani, indove nabizi pofiderni PR7 linky uz od 25 USD …

    Zalezi ale na nekolika aspektech, obecne plati, ze cim je web starsi, tim lepsi (musi to jit overit pres web archive).

  5. Brooks zřejmě bude výborný programátor, ale špatný obchodní­k, což je častá (a pochopitelná) kombinace. Je škoda, když nadějné projekty zanikají­ jen proto, že se k nim nenajde i dravý obchodní­k.

  6. Ceska koncovka neni zase takova prekazka. Znam cloveka, ktery nyni vydelava dokonce na ceske subdomene s PR6 200USD+ mesicne via text-links-ads.com

  7. Pekny clanek.
    Je stejny zajem o subdomeny jako o normalni domeny? Dik

  8. Podle mych zkusenosti neni se subdomenami v zasade problem (byt je lepsi mit subdomeny na generickych domenach ne na .cz). Kamarad prodava pres textlinkads odkazy na subdomene, navic v .cz tld a mesicne mu to hodi 200+ USD … (web je v anglictine).

  9. Pingback: Hydrocodone.
  10. Ahoj, kdyz zaskrtnu u registrace stranky na text-links-ads.com, ze chci zobrazovat reklamu na vsech strankach, ale mam jen subdomenu – porusuji nejaky pravidla? Nikde jsem na jejich webu nic o subdomenach nenasel. Dik

  11. to:Jirka

    ja mam niekolko pod webov na jednej domene a kazdu som pridal zvlast ako samostatny web a slape to…

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *