Jak Pavel Kožíšek startoval agenturu

Pavel Kožíšek je kouzelník, který vlastní také uměleckou agenturu (zprostředkovává další umělce). Na iDnes s ním vyšel před dvěma lety rozhovor, dovolím si přetisknout pár zajímavých odpovědí, které jasně ilustrují důležitost domény pro úspěšné podnikání 🙂

Jste majitel prosperující umělecké agentury. Kdy jste dostal nápad podnikat v tomto směru?
Tak to vás asi překvapím, protože moje agentura vznikla úplnou náhodu, a abych se vyjádřil přesně, tak ze zvědavosti. Když u nás začalo obchodování s atraktivními doménami, zajímalo mě, kolik asi tak může stát ta či ona zajímavá doména. Při tom brouzdání po stránkách domén jsem si řekl, jestli existuje doména “umeleckaagentura.cz” a kdo ji vlastní. K mému překvapení byla tato doména volná, a tak jsem (po zjištění, že je k mání za necelé dva tisíce) ji koupil. Paradoxní je skutečnost, že jsem podnikání neměl v úmyslu a nápad se založením agentury vznikl opravdu jen náhodou. Nicméně jsem si nechal udělat první jednoduché webové stránky, kde jsem nabízel zprostředkování různých vystoupení a umělců. Neměl jsem žádné zkušenosti s tvorbou stránek, ty jsem okoukal u konkurence a upravil si je dle svého.

Ze začátku jsem své “podnikatelské” začátky tajil, aby nikdo nevěděl, že agentura patří mně. Nevěděl jsem, jestli se vůbec chytím, tak proč zbytečně něco vysvětlovat?

Kdy se objevil první klient?
No, možná se budete divit, ale hned druhý den, kdy byly stránky hotové. Už si ani nevzpomínám, koho to vlastně chtěl, ale já to bral jako docela dobrou zábavu. Vážně jsem netušil, že začátek může být tak prostý, jednoduchý. Samozřejmě uznávám, že jsem měl a mám jisté výhody oproti běžným agenturám. Tou základní je vlastní zkušenost z oblasti showbyznysu. Jsem na stejné straně barikády jako ti, jež zastupuji, a tak vím, co vše je potřeba k zajištění pohodového chodu produkce.

Celý rozhovor je na iDnes.

2 thoughts on “Jak Pavel Kožíšek startoval agenturu

  1. “…které jasně ilustrují důležitost domény pro úspěšné podnikání.”

    Fando, rekl bych, ze to vubec neni ukazka důležitosti domény, ale schopnosti podnikatele. Stejne podnikani by “kouzelnik” mohl rozbehnout i na uplne jine domene. Volne snad jsou napr. UmeleckyAgent, ArtAgentura, …cokoliv jineho (lepsiho) i bez klicovych slov 🙂

  2. Pavel Kožíšek je pozitivně naladěný a optimistický člověk, kterému úspěch ze srdce přeji. Vypráví to jako by to bylo kdovíjak jednoduché, ale za jeho úspěchy stojí kus poctivé práce. Doufám, že se jeho divadlu kouzel bude dařit i do budoucna.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *