Jak Pavel Koží­šek startoval agenturu

Pavel Koží­šek je kouzelní­k, který vlastní­ také uměleckou agenturu (zprostředkovává další­ umělce). Na iDnes s ní­m vyšel před dvěma lety rozhovor, dovolí­m si přetisknout pár zají­mavých odpovědí­, které jasně ilustrují­ důležitost domény pro úspěšné podnikání­ 🙂

Jste majitel prosperují­cí­ umělecké agentury. Kdy jste dostal nápad podnikat v tomto směru?
Tak to vás asi překvapí­m, protože moje agentura vznikla úplnou náhodu, a abych se vyjádřil přesně, tak ze zvědavosti. Když u nás začalo obchodování­ s atraktivní­mi doménami, zají­malo mě, kolik asi tak může stát ta či ona zají­mavá doména. Při tom brouzdání­ po stránkách domén jsem si řekl, jestli existuje doména „umeleckaagentura.cz“ a kdo ji vlastní­. K mému překvapení­ byla tato doména volná, a tak jsem (po zjištění­, že je k mání­ za necelé dva tisí­ce) ji koupil. Paradoxní­ je skutečnost, že jsem podnikání­ neměl v úmyslu a nápad se založení­m agentury vznikl opravdu jen náhodou. Nicméně jsem si nechal udělat první­ jednoduché webové stránky, kde jsem nabí­zel zprostředkování­ různých vystoupení­ a umělců. Neměl jsem žádné zkušenosti s tvorbou stránek, ty jsem okoukal u konkurence a upravil si je dle svého.

Ze začátku jsem své „podnikatelské“ začátky tajil, aby nikdo nevěděl, že agentura patří­ mně. Nevěděl jsem, jestli se vůbec chytí­m, tak proč zbytečně něco vysvětlovat?

Kdy se objevil první­ klient?
No, možná se budete divit, ale hned druhý den, kdy byly stránky hotové. Už si ani nevzpomí­nám, koho to vlastně chtěl, ale já to bral jako docela dobrou zábavu. Vážně jsem netušil, že začátek může být tak prostý, jednoduchý. Samozřejmě uznávám, že jsem měl a mám jisté výhody oproti běžným agenturám. Tou základní­ je vlastní­ zkušenost z oblasti showbyznysu. Jsem na stejné straně barikády jako ti, jež zastupuji, a tak ví­m, co vše je potřeba k zajištění­ pohodového chodu produkce.

Celý rozhovor je na iDnes.

2 komentáře u „Jak Pavel Koží­šek startoval agenturu

  1. „…které jasně ilustrují­ důležitost domény pro úspěšné podnikání­.“

    Fando, rekl bych, ze to vubec neni ukazka důležitosti domény, ale schopnosti podnikatele. Stejne podnikani by „kouzelnik“ mohl rozbehnout i na uplne jine domene. Volne snad jsou napr. UmeleckyAgent, ArtAgentura, …cokoliv jineho (lepsiho) i bez klicovych slov 🙂

  2. Pavel Koží­šek je pozitivně naladěný a optimistický člověk, kterému úspěch ze srdce přeji. Vypráví­ to jako by to bylo kdoví­jak jednoduché, ale za jeho úspěchy stojí­ kus poctivé práce. Doufám, že se jeho divadlu kouzel bude dařit i do budoucna.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *