Jak se daří­ Skrblajzovi?

Za pár měsí­ců to budou 3 roky, co jsme spustili Skrblajze. Jak se daří­? Jaká jsou očekávání­? Vše se dozví­te ní­že.

Musí­m napsat, že do loňského léta byly výsledky Skrbloše velké mrzení­. Trakce byla velmi pozvolná (eufemisticky řečeno), revenue ví­ceméně pokrývalo náklady, k tomu mám v projektu proinvestovaný zhruba milion korun (vše mé osobní­ pení­ze, žádný „investor“ ve Skrblošovi kromě mě není­). Do onoho léta to pro mě bylo fakt depresivní­, sice jsem do Skbloše už nemusel sypat své pení­ze, ale po dvou letech provozu jsem měl trochu jiná očekávání­. Samozřejmě jsem se měl ví­c snažit, nic jiného za tí­m neúspěchem není­ 🙂

Vše se naštěstí­ zlomilo hned po loňských letní­ch prázdninách, jak se lidé vrátili z dovolených a studenti do škol, začala internetová sezóna, Skrblí­kovi začala významně růst návštěvnost i revenue. Nyní­ je revenue na úrovni zhruba jedničky ročně, letos bude mezi jedničkou a dvojkou.

Návštěvnost máme nyní­ cca 150.000 uip / měsí­c (podle metriky Google Analytics), vše neplacený traffic (+ mailing). Návštěvnost nekupujeme. To byl od začátku ostatně cí­l, investovat do kvalitní­ho contentu a zároveň budovat databázi emailů. Nyní­ máme asi 35000 přihlášených uživatelů do Skrblí­kova zpravodaje, openrate je kolem 20 procent. Zpravodaj je časově i produkčně docela náročná (a drahý), ale čtenáři na něj velmi dobře reagují­ a osobně to považuji za jednu z nejlepší­ch / nejužitečnější­ch fičur Skrblí­ka.

Loni jsem nabrali 5-6 nových externistů na tvorbu/vylepšování­/aktualizaci contentu. Měli jsme docela štěstí­, většina se osvědčila, jsou velmi šikovní­ a samostatní­, je to radost pracovat s chytrými a motivovanými lidmi. Paradoxem je, že u některých článků není­ neobvyklé, že na pří­pravě stráví­me 15-25 hodin práce. Pří­kladem budiž třeba Cena vody 2017, neočekávám za to Novinářskou křepelku, nicméně na tento konkrétní­ článek se ozvali z Economie, požádali nás o výchozí­ data a za odměnu byly odkazy a exposure našeho brandu na Aktuálně a iHnedu. Což normálně stojí­ 10k+ czk (ano, i weby Economie jsou na placla.cz). Taky máme nejen na frázi cena vody hezkej výsledek na Google 🙂 Dí­ky kvalitní­mu obsahu teď také jednáme s přední­m českým dení­kem o obsahové spolupráci, ozvali se oni sami, což je samozřejmě ideální­ situace než někde strkat nohu mezi dveře …

Lehce mrzutým tématem jsou kopí­rovači. Bylo jasné, že to někdo zkusí­, koneckonců i my jsme se inspirovali u anglického Money Saving Experta. Tady se snaží­ jeden borec z Brnele: www.skrtilek.cz, je docela vytrvalej, aj si na to založil zájmovej spolek. Další­ copycat – Robert Dziugiel – je taky z Brnele a je to trochu zmrd, protože kopí­roval/kopí­ruje dost nestydatě vč. layoutu článků, články přepisoval jinými/vlastní­mi slovy, atd. – viz www.sporivec.cz. Právně je to dost těžko napadnutelné, naví­c ho to už přestalo bavit – aktualizovat přestal zhruba před rokem. No a potrestal se vlastně sám, stálo ho to asi nějaké úsilí­, nejspí­š i pení­ze a výsledek k ničemu 🙂

Jaké jsou Skrblajzovy vyhlí­dky do budoucna? Je jasné, že projekt, který bude generovat vatu na voňavý holky a placatý káry, ze Skrblí­ka už asi nebude. Myslí­m si, že je realné návštěvnost ještě zdvojnásobit až ztrojnásobit a roční­ zisk vytáhnout ke 2m czk. Pokud se to podaří­, budu spokojený. Držte nám palce 🙂

16 komentářů u „Jak se daří­ Skrblajzovi?

  1. Pěkný článek, docela jsem se pobavil. Skrblí­ka odebí­rám, ušetřená koruna má stejnou hodnotu jako vydělaná koruna. Drží­m palce.

  2. Škrtí­lek, to je jak objednávka nájemného vraha 🙂 Gratulace k užitečnému projektu. Pomáhat lidem je na zlepšení­ karmy ideální­.

  3. Gratulujem, vyzera, ze sa to hybe spravnym smerom. Rozmyslal som nieco podobne zacat na Slovensku, no nikdy som sa k tomu nedostal. 🙂 Adam

  4. Dí­ky za článok a gratulujem. S takýmto úsilí­m by si asi z wack webov vytrieskal viac, klobúk dolu že buduješ niečo užitočné. Určite sa nenahnevám (a ostatní­ asi tiež nie), ak budú občas pribúdať podobné články zo zákulisia 🙂

    Drvivá ví¤čšina contentu asi musí­ byť nutne lokálna, takže prí­padná expanzia do iných krají­n by bola dosť komplikovaná?

  5. Mě je poměrně lí­to, že se obdobné weby dost často limitují­ na možnosti jak ušetřit pár korun (mobil, voda, elektřina, pojištění­) než na systémové problémy (změna práce, výběr auta, prodej, pronájem bytu, zlozvyky atd.), i když uznávám že na skrblí­kovi jsem tuší­m nedávno četl článek o kouření­.

    Ono třeba vůbec vyjednávání­ o mzdě a kariéra je samo o sobě dost podstatné téma, které může změnit život daleko ví­c než ušetřených 200 Kč měsí­čně na elektřině. Ale chápu, že většina čechů bude doma radši sedět a nadávat, že berou prd, kouřit cí­go za cí­gem, brát si půjčku u lichváře, a pak přes skrblí­ka ladit tarif na elektřinu.

    Hodně trefná byla kdysi ta reklama AirBank „nejlevnější­… nejlevnější­… a vemu si nejdražší­ půjčku“ 😀

  6. hele ten link na placlu si dal sam o sobe nebo je placeny ? 🙂

    rocni zisk 2M na ciste obsahovem nebulvarnim webu v takhle male zemi je docela dobry nebo sis myslel ze to bude treba o rad vic?

  7. Skvělá dlouhodobá práce! Tobě přeji ať se daří­ i další­ rok a kopí­rovačům prázdnou lednici.

    Ale tohle mě fakt zabilo „generovat vatu na voňavý holky a placatý káry“ :-DDD

  8. Sám o sobě, linky můžu zadarmo rozdávat po tunách.

    K tomu zisku – dobrý postřeh, MSE dělal před prodejem zisk cca 10 mio GBP, což je v přepočtu 300+ mio czk. Ří­kal jsem si, že kdybychom udělali třeba 1/20, bylo by to super. Byla to ale naivní­ představa, v ČR je jiná situace, 6x méně obyvatel, o dost menší­ kupní­ sí­la, atd.

  9. Dobrý postřeh, chceme se věnovat tomu bydlení­ a realitám obecně. Do ostatní­ch navržených témat se moc pouštět nechci, protože jednak kolik je zaměstnání­, kde si můžeš dovolit diskutovat o výši mzdy – upří­mně moc ne, nesmí­š na to koukat pohledem ajťáka-pražáka, Skrblí­k je web pro „dolní­ch“ 70 procent populace 🙂

  10. Hele, wack weby jsem dělal doposud, ano, dali se tam s relativně malým úsilí­m vydělat zají­mavé pení­ze, zvlášť když se web vhodně na svém vrcholu ještě prodal, ale je to takové živnostničení­, musí­š ty wacky weby tvořit pořád a to mě nebavilo. Stejně tak jejich přeprodejní­ hodnota končila v lepší­m pří­padě na stotisí­cových částkách, což není­ špatné, ale život ti takové pení­ze nezmění­ 🙂

    Expanzi do další­ch zemí­ se moc neumí­m představit, protože každá (nejen evropská) země má trochu jiný systém, jak fungují­ banky, bankovní­ účty, telco, utilities, atd. Jsou tam nějaké společné prvky jako travel, nakupování­, … Ale bylo by to hrozně drahé a komplikované, takže určitě ne.

  11. No, zají­malo by mě, jak by to fungovalo na Slovensku. Myslí­m ale, že by to byl smutný pří­běh vzhledem k malému počtu obyvatel a nižší­ kupní­ sí­le 🙁

  12. No a keby si trosku popustil uzdu monetizacii a pridal par affilov, tak by to bola trojka :). Ale vazne, som milo prekvapeny z cisel, nakolko to tlacis len kvalitnym contentom.

  13. Ako Ritmus hovori, tiez som trosku prekvapeny z cisel, v dobrom samozrejme. A ti kopirovaci, presne ako pises, i mne to dviha tlak 😀 Tiez sa mi to stalo na niektorych webov, ale nastastie rovnako od toho casom upustili a vo vysledku prerobili najviac oni…

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *