Orbion – nová internetová hvězda?

S respektem sleduju vycházejicí hvězdičku na poli česky psaného travel contentu – Orbion.cz, s.r.o. Chlapci, mimochodem bývalí programátoři Invie, chrlí neuvěřitelnou rychlostí jeden web za druhým. Ve velmi solidní kvalitě a na chytře postaveném enginu (mimojiné umožňuje participaci čtenářů ala wiki).

Překvapuje mě, že takový projekt už dávno nespustila Invia nebo Nettravel. Na současné portfolio webů Orbionu je možné nachytat 5-10k UIP denně (kdyby se ovšem výrazně vylepšilo SEO, nyní je tam plno zásadních chyb). Horní hranici uvedené návštěvnosti web Nettravelu mimo sezónu nedosahuje (soudím podle toplistu), v případě Invie je to 30-50 procent stávající návštěvnosti. Zajímavé.

Keep going, boys.

9 thoughts on “Orbion – nová internetová hvězda?

  1. Urcite to maji zajimave udelane. Jen bych trosku polemizoval ze tu neni podobny koncept. Dle meho se stejnym smerem ubiraji Eurovikendy.cz

  2. Ale INVIA má přece plno webů ne? Např. eurovikendy.cz, nevidíte všude jejich reklamu? 😉 A to se o ně nemusí starat a ještě jí vylepšují SEO, super ne? Sice je to něco stojí, ale to víte, provoz webů je drahý …

    Jinak dík za PR :), weby ale nejsou ještě úplně dodělané …

  3. Affiliate weby jsou neco jineho, to snad vite sam nejlip. A oproti vlastnim contentovym webum maji affil weby tyto nevyhody:

    • jsou drahe (rekneme 800-1300 kc za prodany zajezd, to neni malo)
    • absence kontroly nad weby (napriklad ted se udajne chystaji nove podminky affiliate programu, ktere budou mit za nasledek radikalni snizeni prijmu pro affil partnery – ja na zakladate toho zvazuji, ze zacnu nektere weby monetizovat jinak)
    • jsou nezoptimalizovane, nemyslim jen SEO, ale call to action, takze nektere vydelavaji treba 10x mene nez by mohly
  4. Samozřejmě, že vím.

    Chtěl jsem poukázat pouze na to, že u INVIE potřeba budovat content nemusí být tak akutní když mají tak rozšířený affil.

    Navíc INVIA už je opravdu silná a známá značka, myslíte že by měl Čedok budovat content weby?

  5. No, na Lupe byl rozhovor s Michalem Tumou, ve kterem padla castka 10m CZK vydanych na online marketing Invie rocne. A odhaduju, ze vetsinu te castky tvori bannerova a jina inzerce na serverech typu Novinky nebo Blesk, ktera neni zdaleka tak ucinna jako contentove weby (neplacam do vetru, mel jem nejake kampane na Blesku). Netvrdim, ze neni potreba tech 10m vynakladat, tomuhle vlastne ani moc nerozumim, ale myslim, ze contentove weby s kvalitnim nezaujatym obsahem potavene na chytrem brandu mohou byt jednim z nejlevnejsich a nejucinnejsich marketingovych kanalu pro firmy jako Invia nebo Nettravel (jeste ve spojeni s PPC).

    Jsem rad, ze to nedelaji a jsou trochu zabrzdeni, alespon zbyde vic penez pro mne a nemam s tim tolik prace diky male konkurecnosti. Ale prekvapuje me to 🙂

    A kdyz zminujete ten Cedok. Na podzim 2005 mi vyfoukl domeny spanelsko.cz, francie.cz, portugalsko.cz, nemecko.cz – byl jsem domluven s puvodnim majitelem na odkupu celeho domenoveho portfolia, ale otalel jsem, pak jsem odletel na dovolenou a po navratu mel uz domeny Cedok. Myslim, ze diskusni forum o bibli na tech domenach neplanuji …

  6. No myslím, že kromě přesměrování na svůj web na nich asi nic moc neplánují … nebo taky třeba ne.

  7. Invia jiz nove podminky spustila a affiliaky o tom informovala velmi krasnym newsletterem. Je jiz dopredu zrejme, ze po zavedeni novych podminek se naprosto drtive vetsine affiliakum snizi prijmy.

  8. Pingback: Esomeprazole.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *