Uplynul přesně měsíc od doby, kdy jsem začal nasazovat na své české weby AdSense. Nyní mám AdSense nasazeno na asi 5 slušných webech (z pohledu návštěvnosti) a na několika málo shitových (z experimentálních důvodů). V celkovém souhrnu mají weby návštěvnost asi 7000 UIP denně, s tím že jeden velký server generující polovinu uvedené návštěvnosti (ale jen asi třetinu až čtvrtinu příjmů) jsem přidal teprve před nekolika dny (bez něj by byly výdělky za listopad někde na úrovni 600 dolarů). Výdělky se zvýšily cca po 14 dnech od spuštění po indexace webů adsense botem, kdy začaly být servírovány daleko relevantnější inzeráty. Zajímavé je, že na jednom specifickém webu se objevil inzerent, který si zadal inzerát do adwords právě na základě toho, že chtěl mít inzeráty na tom konkrétním webu (a adsense/adwords mu to velmi snadno umožnilo), což je skvělé.
Asi vás zajímají prachy, teda alespoň mně by zajímaly 🙂 Za listopad mi adsense vydělalo 780 dolarů. To je příjemné překvapení, neboť jde skutečně o příjmy navíc, které nijalk neovlivnily stávající příjmové modely nebo konverze. Pro některé mé weby je ale adsense nový a vlastně jediný přímý monetizační kanál, z čehož mám taky radost 🙂
Kladu si otázku, co se stane až bude české adsense spuštěno pro všechny. Klesnou výdělky? Nebo se naopak zvedne zájem mezi inzerenty a výdělky vzrostou? Nedokáži odhadnout, zajímal by mě váš nazor.
Nemám vlastní zkušenost, ale laicky to vidím asi takhle:
Výdělky myslím neklesnou. Inzerentům se sice rychleji vyklikají limity, protože se zvýší počet stránek na kterých se dá klikat na reklamy, ale
na druhou stranu možnost inzerovat na webech kde to zatím nešlo přiláká nové inzerenty. Takže by se to mohlo vykompenzovat.
Do budoucna bych čekal vzrůstající výdělky. 🙂
To vypadá dobře
Popravdě nečekám nával nových inzerentů, jelikož pro inzerenty je asi lepší Adwords a kde chce inzerovat, tak už s nimi inzeruje.
Adsense je přínosem pro nás webmastery, že konečně je zde opravdová kontextová reklama dostupná pro většinu lidí v ČR.
I když třeba se mýlím…
Na konci clanku pises, ze jsi zvedavy jestli se projevi zavedeni adsense na dalsich ceskych webech. Cas pokrocil, adsense je otevreny vsem ceskym webmasterum… jak se to projevilo na tvych prijmech? Projevilo se to vubec?
Vydelavam ted neco pres 1000 USD mesicne z ceskeho adsense, ale pridal jsem nejake dalsi weby, narostla mi navstevnost, vyoptimalizoval jsem kampane. Takze je to nejspis stejne jako behem beta testingu.
To je mysim docela idealni. Jako lehky offtopic si musim zabrblat, ze me docela stve stale rostouci nabidka inzeratu odkazujici na stranky s desitkami dalsich inzeratu (zahranicni weby). Bojim se, ze casem navstevnici prestanou na reklamy Adsense klikat, protoze neziskaji relevantni obsah na nabidku, kterou ocekavali.
Medvidku, tomu co si naznacil se rika PPC arbitrage (arbitráž). Spociva to v tom, ze koupis levne reklamu na adwords (idealne za minimalni cenu), privedes navstevnika na svuj „made-for-adsense“ web (zoptimalizovane adsense inzeraty, keyword stuffing), kde se zobrazuji reklamy o rad drazsi nez kolik tebe stal odklik pres adwords a doufas, ze kliknou na adsense.
Rozdil mezi cenou inzeratu na adwords a odkliku na adsense je tvuj zisk. V zahranici se tim zivi dost lidi, je to trochu mor PPC systemu, na druhou stranu se to deje uz docela dlouho, paradoxne i ty odkliky z mfa konvertuji a PPC to zatim nijak vyrazne neohrozuje.
Neco malo jsem o tohle zpusobu „obzivy“ uz cetl, jen se proste trochu bojim toho, aby to neprerostlo unosnou mez. Na mem jednom anglickem webu o jedne hudebni skupine delaji tyto reklamy temer polovinu vsech nabizenych odkazu. Jako uzivatel bych z toho nebyl nadseny, jako webmasterovi mi to samozrejme muze byt jedno dokud navstevnici klikaji. Ale jak rikam, „dokud“ klikaji 🙂 No nic, uz jsme vazne off topic 🙂