Mladý student a podnikatel Ladislav Nosákovec začal psát zajímavý blog na adrese nosi.cz. Snaží se popisovat své praktické zkušnosti s reálným podnikáním na internetu (tedy žádné MFA a podobně).
V Nosiho blogu spatřuju jednu velkou výhodu – Láďa je mladý student s omezným množstvím kapitálu, takže jeho pohled na podnikání je jiný než má třeba John Vanhara a v podstatě kdokoliv, kdo není líný, se může jeho kroky velmi dobře inspirovat v začátku podnikání.
Řadu věcí bych dělal jinak než Láďa, nicméně je sympatické, že si chce vše vyzkoušet a projít si tím (jak ostatně sám na blogu píše). Dělá to dobře, protože celá řada zkušeností je nepřenositelná a nikdo vám je neřekne a právě ze zkušeností pak roste pomyslná pyramida, která přináší peníze a užitek po celý život.
Nosiho blog je psán realistickým pohledem, prost bullshitu ala velkopodnikatel a velkodlužník Řežab.
Hlavně články o rozjezdu e-shopu jsou super. 🙂
Zdravim. A co byes tedy udelal jinak? Zajimal by me tvuj pohled na jeho clanky, Fandore. Diky.
Ha, nosi ma na blogu prece jenom neco, co na non-MFA blog nepatri:
Kachnu
dneska mi ta potvora zabila 5 minut jindy produktivniho casu!
🙂
Nejenom, líbíl se mi tento:
http://www.nosi.cz/podnikani/jak-se-pokousime-ziskavat-nove-klienty/
V kontextu tohoto postu je to zbytečné řešit 🙂
Nezačal… píše už jej doooost dlouho. 😀
Začal tuším v březnu, zajímavé články se objevily v posledních týdnech. Takže začal 🙂
Wow, diky Fandore za clanek a zminku :-). To, ze bys delal spousty veci jinak a lepe, s tim urcite souhlasim, protoze zatimco ja „musim“ jet metodou pokus-omyl, ty mas tohle uz jiste vse za sebou a deli nas prave ta leta zkusenosti :-).
Verim, ze za par let se v ramci „prirozeneho vyvoje“ budu chytat za hlavu, jake jsem delal chyby a vzpomenu si na tebe :-).
Láďo, nemyslel jsem to tak, že jsem sežral všechnu moudroust. Myslel jsem to tak, že bych to dělal jinak a ne nezbytně lépe než ty, jen jinak. Třeba proto, abych se míň nadřel 🙂
Je sice fajn, že si chce projít všemi zkušenostmi, ale nebylo by lepší dát na rady lidí… Tím pádem by se sice vyhnul několika zkušenostem, ale zase by byl u vcholu rychleji, aspoň podle mě 🙂
Tohle je ale typ zkusenosti, ktere ti nikdo nerekne, protoze to malokdo vi 🙂
To jsem ani nemyslel :-). Temi zkusenostmi mam na mysli ale treba i prave fakt, ze znas zpusob, jak se na stejne praci min nadrit :-).
Pricemz ja ho teprve musim objevit, stejne tak i vsichni ostatni co zacinaji…
mě se ten blog líbí, jen nevím, zda je v našem prostředí úplně nejlepší to provozovat takto otevřeně – člověk aby se bál, kdy to kdo zneužije. Třeba konkurence.
Dobra pripominka, dojela na to vetsina lidi – ja jsem si timto blogem znehodnotil niku, kterou jsem objevil, John si nejspis pohnojil SERPs …
Nosi výhodou je, že třeba ten obchod s hračkami není tak úplně easy věc – potřebuješ specifický ŽL, kapitál na vybudování eshopu, je s tím sraní. Není to jen nějaký affil web. Ale riziko tu samozřejmě je, třeba jednou ze zkušeností které získá bude poznatek, že se nevyplatí být moc otevřený 🙂
proto bych řekl, že největší riziko hrozí od konkurence – já nebo ty si obchod s hračkama zakladat nebudeme, ale ti co už ho mají by toho mohli zneužít.
Ale třeba jsem jen trochu paranoidní 🙂
To si nemyslím, největší hrozna je imho od lidí, kteří chtějí něco začít dělat na netu. Udělaj obdobnej eshop, začnou kurvit ceny, cenám bude odpovídat servis a obecně tak udělaj segmentu medvědí služba. Pak zjistí, že je to podnikání jako každé jiné (odpovídající peníze za odpovídající práci), že zázračně nezbohatnou a vykašlou se na to. Mezitím ale způsobé hodně škody.
Asi bych se taky bál některé informace psát veřejně, ale na druhou stranu člověk si může vybrat co napíše a co ne.
Paradni web, spoustu uzitecnych informaci…
Neplatí v případě, že je dotyčný grafoman 😉
S tím souhlasím. Mám podobnou zkušenost s překladatelskými službami, které představují moji hlavní oblast zájmu. Začali jsme jako jedni z prvních v ČR nabízet jednu službu, která zákazníkům dost ulehčila život. Během dvou měsíců stejnou službu převzala konkurence a nabízela ji za cenu o 30% nižší než já. Měl jsem pak dost nepříjemných telefonátů od zákazníků, kteří chtěli slevit z ceny a vyhrožovali mi, že odejdou jinam. Přišel jsem takto asi o 3 zákazníky, protože jsem nechtěl přistoupit na hru konkurence. Stejně to ale všechno bylo hodně nepříjemné.