Tip na selfmademanův blog

Mladý student a podnikatel Ladislav Nosákovec začal psát zají­mavý blog na adrese nosi.cz. Snaží­ se popisovat své praktické zkušnosti s reálným podnikání­m na internetu (tedy žádné MFA a podobně).

V Nosiho blogu spatřuju jednu velkou výhodu – Láďa je mladý student s omezným množství­m kapitálu, takže jeho pohled na podnikání­ je jiný než má třeba John Vanhara a v podstatě kdokoliv, kdo není­ lí­ný, se může jeho kroky velmi dobře inspirovat v začátku podnikání­.

Řadu věcí­ bych dělal jinak než Láďa, nicméně je sympatické, že si chce vše vyzkoušet a projí­t si tí­m (jak ostatně sám na blogu pí­še). Dělá to dobře, protože celá řada zkušeností­ je nepřenositelná a nikdo vám je neřekne a právě ze zkušeností­ pak roste pomyslná pyramida, která přináší­ pení­ze a užitek po celý život.

Nosiho blog je psán realistickým pohledem, prost bullshitu ala velkopodnikatel a velkodlužní­k Řežab.

20 komentářů u „Tip na selfmademanův blog

  1. Zdravim. A co byes tedy udelal jinak? Zajimal by me tvuj pohled na jeho clanky, Fandore. Diky.

  2. Ha, nosi ma na blogu prece jenom neco, co na non-MFA blog nepatri:

    Kachnu

    dneska mi ta potvora zabila 5 minut jindy produktivniho casu!

    🙂

  3. Začal tuší­m v březnu, zají­mavé články se objevily v poslední­ch týdnech. Takže začal 🙂

  4. Wow, diky Fandore za clanek a zminku :-). To, ze bys delal spousty veci jinak a lepe, s tim urcite souhlasim, protoze zatimco ja „musim“ jet metodou pokus-omyl, ty mas tohle uz jiste vse za sebou a deli nas prave ta leta zkusenosti :-).

    Verim, ze za par let se v ramci „prirozeneho vyvoje“ budu chytat za hlavu, jake jsem delal chyby a vzpomenu si na tebe :-).

  5. Láďo, nemyslel jsem to tak, že jsem sežral všechnu moudroust. Myslel jsem to tak, že bych to dělal jinak a ne nezbytně lépe než ty, jen jinak. Třeba proto, abych se mí­ň nadřel 🙂

  6. Je sice fajn, že si chce projí­t všemi zkušenostmi, ale nebylo by lepší­ dát na rady lidí­… Tí­m pádem by se sice vyhnul několika zkušenostem, ale zase by byl u vcholu rychleji, aspoň podle mě 🙂

  7. Tohle je ale typ zkusenosti, ktere ti nikdo nerekne, protoze to malokdo vi 🙂

  8. To jsem ani nemyslel :-). Temi zkusenostmi mam na mysli ale treba i prave fakt, ze znas zpusob, jak se na stejne praci min nadrit :-).

    Pricemz ja ho teprve musim objevit, stejne tak i vsichni ostatni co zacinaji…

  9. mě se ten blog lí­bí­, jen neví­m, zda je v našem prostředí­ úplně nejlepší­ to provozovat takto otevřeně – člověk aby se bál, kdy to kdo zneužije. Třeba konkurence.

  10. Dobra pripominka, dojela na to vetsina lidi – ja jsem si timto blogem znehodnotil niku, kterou jsem objevil, John si nejspis pohnojil SERPs …

    Nosi výhodou je, že třeba ten obchod s hračkami není­ tak úplně easy věc – potřebuješ specifický ŽL, kapitál na vybudování­ eshopu, je s tí­m sraní­. Není­ to jen nějaký affil web. Ale riziko tu samozřejmě je, třeba jednou ze zkušeností­ které zí­ská bude poznatek, že se nevyplatí­ být moc otevřený 🙂

  11. proto bych řekl, že největší­ riziko hrozí­ od konkurence – já nebo ty si obchod s hračkama zakladat nebudeme, ale ti co už ho mají­ by toho mohli zneuží­t.

    Ale třeba jsem jen trochu paranoidní­ 🙂

  12. To si nemyslí­m, největší­ hrozna je imho od lidí­, kteří­ chtějí­ něco začí­t dělat na netu. Udělaj obdobnej eshop, začnou kurvit ceny, cenám bude odpoví­dat servis a obecně tak udělaj segmentu medvědí­ služba. Pak zjistí­, že je to podnikání­ jako každé jiné (odpoví­dají­cí­ pení­ze za odpoví­dají­cí­ práci), že zázračně nezbohatnou a vykašlou se na to. Mezití­m ale způsobé hodně škody.

  13. Asi bych se taky bál některé informace psát veřejně, ale na druhou stranu člověk si může vybrat co napí­še a co ne.

  14. S tí­m souhlasí­m. Mám podobnou zkušenost s překladatelskými službami, které představují­ moji hlavní­ oblast zájmu. Začali jsme jako jedni z první­ch v ČR nabí­zet jednu službu, která zákazní­kům dost ulehčila život. Během dvou měsí­ců stejnou službu převzala konkurence a nabí­zela ji za cenu o 30% nižší­ než já. Měl jsem pak dost nepří­jemných telefonátů od zákazní­ků, kteří­ chtěli slevit z ceny a vyhrožovali mi, že odejdou jinam. Přišel jsem takto asi o 3 zákazní­ky, protože jsem nechtěl přistoupit na hru konkurence. Stejně to ale všechno bylo hodně nepří­jemné.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *