Možná jste zaregistrovali loni kauza, kdy Google vyřadil z indexu web Text Link Ads, v podstatě prvního tržiště, které začalo velmi agresivně tlačit prodej odkazů za účelem ovlivňování výsledků hledání ve vyhledávačích.
TLA to vyřešili adwords inzerátem, který se zobrazoval v prémiové pozici nad první výsledkem vyhledávání, díky trademarku na vlastní název zároveň blokovali ostatní inzerenty. Ze strany Google to bylo evidentně upozornění, že prodej textových odkazu a tak umělé ovlivňování výsledků vyhledávání je štve.
Dnes jsem jen tak náhodou kontroloval, jak se situace má a TLA jsou zpět v indexu, navíc na prvním místě.
Jaké vás napadají teorie, že Google vrátil TLA do indexu i do výsledků vyhledávání?
Když indexovat – tak všechno.
A když spamovat komentáře pro backlink, tak všechny, že?
K tématu: Třeba je to proto, že Google chce, aby se uživatelé nebáli TLA používat a mohl je tak vesele skenovat a snižovat PR webům, který tam najde.
A nebo si prostě v Google uvědomili, že kdo chce prodávat/kupovat linky, ten si TLA najde – ať už s Google nebo bez něj.
v indexu byt mohou, ale google neni blby tak urcite bude davat mensi (minusovou?) vahu odkazum, ktere si spoji s tla (jen taka paranoidni teorie 🙂 )
Osobně si myslím, že na prodej linků rezignoval. Když to nepůjde přes TLA, půjde to jinak. Navíc si myslím, že spíše google postihuje nákupčí, než prodejce.
Myslím si, že Google na prodej linků rezignoval a prostě si řekl, že je to určitá forma placené reklamy, tak proč za to lidi penalizovat. Stejně si nedovedu dost dobře představit jak může Google kontrolovat zda se jedná o placený odkaz nebo o odkaz, který někdo dobrovolně vložil na svůj web. Možná že jim někdo hrozil žalobami, a tak se na to radši vykašlali.
Osobně mi připadá problematické penalizovat TLA z právního hlediska: pochybuji totiž, že web samotný striktně vzato porušuje webmaster guidelines a naopak chování Google je to možné interpretovat jako tah monopolisty, který žije z prodeje linků (AdWords / AdSense) proti konkurenci, která žije taky z prodeje linků.
Ale samozřejmě to může být i cokoliv jiného.
To je jasné, Google totiž Text link ads koupil…
No ono technicky stačí odautorizovat weby lidí, kteří tlačí TLA affil. Na určení vlastnictví má G. dost prostředků…
2minutove zamyslenie sa nad problemom: Google ma profit z toho, ze TLA je spat (cast zisku; informacie, kto linky nakupuje a predava).
Pre google je asi jednoduchsie kontrolovat jedneho velkeho hraca ako vela malych.
mam par mesicu starou zkusenost kdy mi na jednom nemeckem webu po nasazeni TLA zacal web propadat a po odstraneni TLA jsem se po par tydnech vratil na 1. misto.
Dnes je tolik reklamních textových systémů, že i velký Google si uvědomil, že nemá na to, aby všechny utopil v krvi. Backlinks.com měli před Google zásahem PR 5 a snížil jim to na PR 0 a dnes už mají zpět PR 3. Mě osobně penalizoval možná kolem 20 stránek, které mi spadly z PR 3 na PR 0 a tím jsem ztratil měsíční výdělek 200 USD. Nyní se to vrací do původních kolejí, takže už zřejmě Google pochopil, že to je boj s větrnými mlýny.
Imho jde Googlu jen o to být „politicky korektní“. Nemyslím, že přímo tohle mělo na „rozhodnutí“ vliv, ale pokud Microsoft nedostane Yahoo, nebude mu zbývat než pořádně nahlas vykřikovat, jaké má Google monopolistické praktiky, pokud chce (MS) na webu ještě něco znamenat 😉